آیپد مینی ۶ با چه مشخصاتی عرضه می شود؟

bunnyMag
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مشخصات آیپد مینی 6

در خبرها و شایعات مختلف اطلاعاتی درباره مشخصات نسل بعدی کوچکترین تبلت اپل موسوم به آیپد مینی 6 منتشر شده است. گفته شده بود که اپل قصد دارد در نسل بعدی آیپد مینی از نمایشگر mini-LED استفاده کند که باعث می شود کیفیت محتوای بصری به طرز چشمگیری افزایش یابد.همینطور گفته شده که اپل تصمیم دارد از مشخصات سخت افزاری ویژه و قابل توجهی در این محصول خود استفاده کند. یکی از مهمترین موارد ذکر شده در مورد این محصول استفاده از نمایشگر مینی ال ای دی است.

به نظر می رسد شرکای شرکت اپل و تامین کنندگان در تلاش هستند تا واحدهای نور پس‌زمینه mini-LED را متناسب با نسل بعدی مک‌بوک پرو و آیپد مینی تأمین کنند و در اختیار اپل قرار بدهند.

نمایشگرهای مبتنی بر نور پس‌زمینه mini-LED در مقایسه با نمونه‌های قبلی از کنتراست بهتر، سطح روشنایی بالاتر و بهبود عمق رنگ‌های تیره با شدت بیشتری برخوردار هستند.

با این حال هر چه به روز رویداد اپل نزدیک می شویم بازار تکذیب ها نیز بیش از پیش خود نمایی می کند. یکی از تحلیلگران حوزه نمایشگر در مورد استفاده از مینی ال ای دی در محصولات جدید اپل آن را بی پایه و اساس می داند.

این تحلیلگر معروف با شرکت Radiant Opto-Electronics که یکی از تامین کنندگان اصلی شرکت اپل است در ارتباط بوده و تأیید می‌کند که هیچ نشانه‌ای از تأمین واحد نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی در نسل بعدی آیپد مینی دیده نمی‌شود. تا پیش از این شایعاتی مبنی بر این بود که این شرکت نور پس‌زمینه mini-LED را برای محصولاتی نظیر آیپد مینی تأمین می‌کند و در سه‌ماهه سوم سال جاری تحویل اپل خواهد داد منتشر شده بود.

مشخصات آیپد مینی 6

البته پیش از این نیز گزارش شده بود که آیپد مینی بعدی با نمایشگر mini-LED در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد؛ اما همان‌طور که می‌دانید، این اتفاق به دلایلی که به همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات لجستیکی زنجیره تأمین نسبت داده می‌شود، رخ نداد. به گزارش بلومبرگ آیپد مینی ۶ نخستین بازطراحی عمده در این سری از تبلت‌های اپل خواهد بود و ظاهراً مانند محصولات اخیر این شرکت به طراحی نمایشگر و لبه‌های تخت خواهد داشت.

آیپد مینی برای اولین بار در این خانواده از تبلت های شرکت اپل بازطراحی می شود و به نظر می رسد اپل قصد دارد تا مانند دیگر محصولات تولید شده آیپد مینی 6 را به نمایشگر و لبه های تخت مجهز کند. همینطور با حذف دکمه هوم حسکر تاچ آی دی برو روی دکمه پاور قرار خواهد گرفت. مانند محصولات جدید اپل به نظر می رسد کابل لایتنینگ نیز از مدار خارج شده و به جای آن از درگاه USB-C استفاده خواهد شد.

در خبرها و شایعات به این موضوع نیز اشاره شده که یکی از ویژگی‌های اصلی آیپد مینی بعدی استفاده از تراشه A15 خواهد بود. تراشه‌ای که انتظار می‌رود در اواخر سال جاری نخستین بار در سری آیفون ۱۳ به کار گرفته شود. تراشه A15 احتمالا با تکنولوژی ساخت پنج نانومتری پلاس و دارای تعداد هسته‌های پردازشی و گرافیکی یکسان با تراشه A14 توسط شریک تجاری اپل یعنی TSMC تولید خواهد شد.

البته هنوز به طور قطع مشخص نیست که آیپد مینی ۶ به چه تراشه‌ای مجهز خواهد شد؛ اما طبق گزارشات منتشر شده این تبلت مانند سری آیفون ۱۳ از تراشه A15 به‌منظور تأمین قدرت پردازشی بهره خواهد گرفت.

دیگر مشخصات آیپد مینی 6

این احتمال نیز وجود دارد که آیپد مینی  بعدی مانند آیپد پرو ۲۰۲۱ در با قابلیت اتصال به شبکه 5G عرضه شود. از دیگر مشخصات احتمالی می‌توان به درگاه USB-C و مجهز شدن به اسمارت کانکتور اشاره کرد. همان طور که گفته شد گفته با توجه به کاهش حاشیه‌های نمایشگر، دکمه هوم حذف و حسگر تاچ آی‌دی روی دکمه پاور در فریم فوقانی دستگاه ادغام خواهد شد.

این طور که از شواهد پیداست آیپد مینی 6 با نمایشگر ۸٫۳ اینچی با حاشیه‌های اندک و مشابه آیپد پرو مجهز خواهد شد. همان طور که پیش از این اشاره شد. اپل قصد دارد آیپد مینی ۶ با تغییرات در قابل توجهی عرضه کند که یکی از این تغییرات به طراحی و ابعاد نمایشگر بازمی‌گردد. اپل در آیپد مینی ۶ هم‌سو با آیپد ایر ۴، دکمه‌ی هوم را حذف خواهد کرد. که از قرار معلوم، منجر به استفاده از نمایشگر ۸٫۳ اینچی بزرگ‌تر در همان ابعاد شاسی گذشته می‌شود.

این درحالی است که در گزارشات و خبرهای قبلی اعلام شده بود که ششمین نسل آیپد مینی احتمالا به نمایشگر ۸٫۵ تا ۹ اینچی مجهز خواهد شد و بلومبرگ به این مطلب اشاره کرده بود که کوچک‌ترین تبلت اپل از نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با نسل گذشته‌ بهره خواهد گرفت. تاکنون اطلاعات زیادی از تبلت آیپد مینی 6 منتشر شده است و به نظر می رسد آیپد مینی ۶ نخستین بازطراحی در این خانواده از تبلت‌های اپل را خواهد بود و احتمالا از مؤلفه‌های طراحی آیپد ایر ۴ الهام خواهد گرفت.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.