همه چیز درباره Iphone 15

نگار هوشمند
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آیفون15 تیتانیومی از راه رسید! 

اپل از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد، مجموعه آیفون 15 نسبت به مدل‌های سال قبل خود با تغییرات زیادی به بازار قدم گذاشت.

با ما در بانی مگ همراه باشید.

بالاخره پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، اپل از سری ایفون ۱۵ خود رونمایی کرد. این سری جایگزین سری آیفون 14 خواهد شد. گوشی‌های خانواده آیفون 15 از آیفون 15 پرو مکس گرفته تا مدل‌های استاندارد، همگی تغییرات جالب توجهی نسبت به قبل داشتند. به‌خصوص مدل‌های استاندارد که حالا با حذف ناچ، دوربین جدید و درگاه USB-C وارد بازارهای جهانی خواهند شد.

همراه ما باشید قصد داریم نگاه کلی به مشخصات و ویژگی‌های اعضای این خانواده داشته باشیم.

آیفون 15

مهم ترین خبر این رویداد

بهره‌گیری از USB-C؛ خداحافظی با لایتنینگ!

اپل در نهایت پس از سال‌ها پافشاری بر روی استفاده از پورت لایتنینگ، به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا به ناچار این مشخصه را کنار گذاشت و حالا تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از پورت USB-C بهره می‌برند. به لطف این تغییر، دیگر لازم نیست همواره از کابل جداگانه‌ای برای آیفون خود استفاده کنید. همچنین اپل کیس جدید ایرپادز پرو ۲ را پورت USB-C عرضه کرده که می‌توانید برای شارژ کردن آن یا دیگر گجت‌های مشابه، کابل USB-C را از آیفون به گجت موردنظر وصل کنید.

آیفون15 با دوربین 48 مگاپیکسلی!

دوربین آیفون 15 اپل شامل یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.6 شبیه آیفون 14 پرو پارسال است. مدل‌های استاندارد در نسل قبلی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می‌بردند.

دوربین اصلی آیفون ۱۵ فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری دارد و از پیکسل‌های ۲ میکرومتری چهارگانه برخوردار است. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت مجهز شده است، و ظاهراً می‌تواند مثل مدل‌های 14 پرو زوم 2 برابری و فیلم‌برداری 4K داشته باشد.

یکی از قابلیت‌های جالب در دوربین iPhone 15 امکانی است که نیاز به سوئیچ‌کردن به حالت پرتره را حذف می‌کند. اپل می‌گوید این گوشی در صورت تشخیص انسان یا حتی سگ و گربه می‌تواند اطلاعات مربوط به عمق را دریافت کند و بعد از ثبت تصویر، به شما اجازه بدهید تا آن را ویرایش کرده و به حالت پرتره درآورید.

گوشی iPhone 15 از یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی TrueDepth هم برخوردار است.

آیفون ۱۵ پرو از دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی سه برابری استفاده می‌کند و بزرگ‌نمایی دوربین تله‌فوتوی آیفون ۱۵ پرو مکس به پنج برابر می‌رسد (برای اولین‌بار در تاریخ آیفون).

باتری آیفون ۱۵

طبق گفته اپل آیفون ۱۵ می‌تواند در تمام طول روز شارژدهی داشته باشد و عمر آن بیشتر شده است.

ظرفیت باتری آیفون‌های 2023 به شرح زیر باشد:

آیفون 15: 3877 میلی‌آمپرساعت

آیفون 15 پلاس: 4515 میلی‌آمپرساعت

آیفون 15 پرو: 3650 میلی‌آمپرساعت

آیفون 15 پرو مکس: 4852 میلی‌آمپرساعت

ظرفیت باتری آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی آیفون 14 و 14 پرومکس به ترتیب 18 و 12 درصد بیشتر شده است. همزمان با افزایش ظرفیت باتری، سرعت شارژ هم بیشتر شده و آیفون 15 و 15 پلاس، 25 وات و سرعت شارژ مدل‌های پرو 35 وات است.

توان شارژ سیمی مدل پرو 35 وات است و مدت زمان شارژ شدن آن حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. هر 4 مدل پرچمدار جدید آیفون از شارژ بی سیم یعنی مگ سیف پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده آیفون 15

آیفون 2023 اپل به تراشه A16 Bionic مجهز شده که همان تراشه مدل‌های پرو از نسل گذشته است. این محصول دو هسته پرقدرت و چهار هسته بهینه دارد. به‌علاوه، در پردازشگر گرافیکی نیز پنج هسته تعبیه شده است.

گوشی آیفون 15 اپل با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی می‌تواند در محیط‌های پرسروصدا، نویز را از صدای شما فیلتر کند، و این کار را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

فریم تیتانیومی در مدل‌های پرو

مدل‌های پرو آیفون ۱۵ حالا از فریم تیتانیومی استفاده می‌کنند که در کنار مقاومت بیشتر نسبت به فریم مبتنی بر فولاد ضد زنگ، وزن کمتری هم دارد. از طرف دیگر تیتانیوم بهتر گرما را پخش می‌کند و بنابراین در صورت استفاده‌ی سنگین طولانی مدت، کاربران کمتر گرمای بدنه را احساس خواهند کرد.

دکمه‌ی اکشن در مدل‌های پرو

همانطور که انتظار داشتیم، در مدل‌های پرو دیگر خبری از سوئیچ میوت نیست و در عوض اپل از دکمه‌ی اکشن برای این دو گوشی استفاده کرده است. این دکمه به طور پیش‌فرض برای میوت کردن گوشی استفاده می‌شود ولی می‌توانید آن را برای انجام کارهای مختلف شخصی‌سازی کنید که احتمالا این مشخصه با استقبال کاربران روبرو می‌شود.

دکمه‌ی اکشن از بازخورد هپتیک بهره می‌گیرد و جلوه‌های بصری مخصوصی در داینامیک آیلند دارد. برای استفاده از دکمه‌ی اکشن،‌ باید آن را فشار دهید و نگه دارید.

آیفون15

صفحه نمایش آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ امسال از نمایشگر 6.1 اینچی OLED Super Retina XDR استفاده می‌کند که از فناوری دالبی ویژن با حداکثر روشنایی 1600 نیت بهره می‌برد. البته این روشنایی در زیر نور آفتاب می‌تواند تا 2000 نیت یعنی دو برابر آیفون 14 افزایش یابد.

اپل می‌گوید بر روی نمایشگر iPhone 15 از محافظ سرامیک شیلد استفاده کرده و ادعا می‌کند که این صفحه نمایش از هر شیشه دیگری که روی سایر گوشی‌های رقیب قرار دارد، مقاوم‌تر است.

آیفون 15 جایگزین کنسول‌های شما می‌شود

در نهایت خبر خوب برای گیمرهای طرفدار آیفون این است که می‌توانند بازی‌هایی که به کنسول و دستگاه نیاز دارند را با گوشی‌های آیفون 15 پرو خود انجام دهند.

اپل در کنفرانس مطبوعاتی Wonderlust اعلام کرد که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌لطف پردازنده‌ی پرقدرت A17 Pro می‌توانند بازی‌های سنگینی مثل Resident Evil Village و Resident Evil 4 و Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage را به‌راحتی اجرا کنند.

و مهم ترین سوالی که شاید براتون پیش بیاد! 

آیا آیفون 15 رجیستر می‌شود؟

احتمالاً خیر! دبیر انجمن واردکنندگان موبایل اخیراً اعلام کرده آیفون 15 رجیستر نخواهد شد؛ درست مانند آیفون 14. به این ترتیب نباید منتظر واردات قانونی و رجیستری پرچم‌داران اپل باشید، مگر این‌که تغییری بزرگ در سیاست‌های دولت انجام شده یا گشایش‌های ارزی چشم‌گیری ایجاد شود.

درهر صورت بازهم اخبار مطمئنی در این باره به گوش نرسیده و قعلا باید منتظر ماند…

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.